Top 3 Foamroller oefeningen

foamroller, bovenrug, personal trainer nijmegen, afvallen, wouter van aalst

Een foamroller kan je de perfecte massage geven. Niet te hard, niet te zacht want jij bepaalt zelf hoe heftig jouw massage is. Wil je weten hoe je het beste kunt foamrollen? Lees dan deze blog. Naast dat je er heel goed buikspieren mee kan trainen is de foamroller vooral goed om spieren soepel te rollen. Hieronder zie je mijn 3 favoriete oefeningen die ik met een foamroller doe.

1. Speel je eigen chiropracticer met deze oefening

Heb je last van een stijve bovenrug en lijkt het wel of er wat moet kraken? Doe dan deze oefening:

Aandachtspunten:

– Ellebogen tegen elkaar
– Blaas uit en rol rustig met de foamroller van je bovenrug tot het midden van je rug
– Als je kunt hou je billen en hoofd op de grond als je rolt.

Als dit niet werkt kun je ook de hakuna matata stretch doen.

foamroller, bovenrug, personal trainer nijmegen, afvallen, wouter van aalst

2. Zo foamrol je jouw bovenbenen soepel.

Heb je gisteren zwaar benen getraind, of heb je zware benen? Masseer dan je benen los met deze oefening.

Aandachtspunten:

– Ga met 1 been op de foam roller liggen en steun to weinig mogelijk op de foamroller maar zorg er wel voor dat je kan blijven ademen.
– Rol van je heup tot je knie 2x op en neer om opzoek te gaan naar pijnlijke plekken.
– Pak 1 plek die pijnlijk is. Blijf hier 30 tot 60 sec op liggen en ontspan je spieren (blijf door ademen)
– Verkort en verleng de spier door je hak naar je bil te trekken en weer je been te strekken.

foamroller, bovenbeen, wouter van aalst, personal trainer nijmegen, afvallen

Vergeet niet iets andere hoeken op te zoeken. Meestal zit aan de buitenkant knie een plekje wat gevoelig is.

LET OP: Foamrol NOOIT je buitenkant van je bovenbeen. Deze peesplaat is stijf en doet pijn als je er over rolt. Deze stijfheid heeft een functie namelijk je knie stabiliseren. Als je klachten aan je knie hebt is het misschien beter met een lacrossebal je bil spier losmaken of een afspraak maken voor een behandeling als je al langer loopt met klachten.

Dit principe kun je ook toepassen voor je kuit & zijkant rug.

3. Wervel correctie en onderrugpijn:

Doordat je de hele dag staat maakt de zwaartekracht je elke dag 2 centimeter. Daarom is het goed om 8 uur per dag te slapen zodat je niet elke dag 2 centimeter krimpt. Voor mensen met veel rugklachten raad ik aan om 20 minuten per dag op je rug op een foamroller te liggen. Dit zorgt ervoor dat je wervels ontspannen en lichaam weer in een natuurlijke positie komt na een dag werken achter het bureau.

Je gaat over de lengte op deze foamroller liggen.

foamroller, personal trainer, nijmegen, afvallen

Je kunt deze foamroller bij o.a. Fysiosupplies kopen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.